fredag 24 juli 2015

Vattensport

Läste en morgon i tidningen att Boda Borg i Karlskoga hade öppnat ett vattensportcenter över sommaren. Frågade om någon i familjen var intresserad. Självklart var dottern på direkt särskilt när hon fick höra att man kunde testa SUP - stand up paddleboard. Något jag själv faktiskt också kunde tänka mig, innan vi var där. Dottern testade först och jag insåg då direkt att det inte var något för mig. Dottern klarade det utan problem, det var ju bara att hålla balansen och styra som en kanot. Jovisst, om man har bra balans och har paddlat kanot någon gång så!




Däremot så gav sig maken på att testa, vilket också gick riktigt bra. Lite vingligt till att börja med men sen gick det så bra.



Efter den lugna starten med SUP ville både dottern och maken testa lite fartigare saker. Dottern i en minisoffa efter vattenskoter och  maken fick testa att åka vattenskoter.




Själv höll jag mig till fotograferandet och hålla koll på sonen som gjorde allt för att försöka att inte bli blöt. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar