söndag 19 juli 2015

Lata dagar

Den här sommaren går nog till världshistorien som min lataste sommar. Dottern har varit på en egen resa med sin morfar och bonusmormor, maken var iväg på fisketur och kvar blev sonen och jag som passade på att göra ingenting (förutom en tur till storstan och Klossfestivalen, berättar mer i nästa inlägg)

Innan två fjärdedelar av familjen försvann åkte jag på iväg på en egen tur med en vän till Loka Brunn och deras dagspa.  Helt fantastisk plats med god mat och avkopplande natur. Ännu mer avkopplande var det att testa deras sparitual. Efter den och lunch var jag supernöjd. Ändå hade vi en halv dag kvar, som vi mestadels spenderade i utomhuspoolen.

Ännu mer badande har det blivit, trots regn, blåst och kyla har jag lyckats med både morgondopp och kvällsdopp flera gånger i år.



Och däremellan har solstolen i trädgården hägrat med massor av läsning, både tidningar och böcker har plöjts igenom.


Ätit gott har jag också gjort, mest min absoluta sommarfavorit - jordgubbar. Till frukost, i lunchsallader och som efterrätt. 



En hel del tid har jag också spenderat framför datorn för att försöka skriva klart den bok jag hållit på med i åtta års tid. Siktar på att bli klar i år men vi får väl se...



Sedan hela familjen samlades igen har vi hunnit med lite annat också, som minigolf, målat verandan och utemöbler, testat SUP, vattenskoter och lite annat. Så helt och hållet lata har vi väl inte varit... Men det kommer i nästa inlägg. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar