söndag 29 mars 2015

Utomhuskalas i år igen

Förra året testade vi att ha kalas utomhus (Utomhuskalas) när sonen fyllde sju år. När det var dags för honom att fylla åtta nu i mars frågade jag honom hur han ville fira med kompisarna och svaret blev ett nytt kalas utomhus. Eftersom jag inte ville köra precis likadant som förra året fick jag fundera lite vad vi skulle hitta på. Så kom jag på spelet "Together" som vi haft ganska länge som består av en massa olika samarbetsövningar. 

Så upplägget blev att en superhjälte, vid namn Rocky, (bra med storasyskon) kom på besök och lämnade uppdrag som barnen skulle utföra. 


Själv blev jag lekledaren som hjälpte till att läsa uppdragen och ibland lite tips hur de kunde tänka föra att lösa det också.





 När uppdragen var utförda var det dags för korv med bröd i vindskyddet.


I väntan på att superhjälten skulle dyka upp igen så roade sig barnen själva genom att rulla ner för pulkabacken och springa upp igen för att sedan rulla ner... Vet inte om det var så där jättebra efter att ha ätit korv, men ingen blev dålig i alla fall.


Superhjälten dök upp och började ge lite ledtrådar om var man kunde hitta en skatt nu när de klarat alla uppdrag.




Med lite hjälp hittades skatten och superhjälten hjälpte till att bära lådan, vilket inte födelsedagsbarnet gillade direkt.


Men blev gladare när skatten öppnades och den var fylld med godispåsar!


Det blev nog det bästa barnkalaset vi fixat, tyckte jag i alla fall och sonen var nöjd. Men det blir svårt att toppa det nästa år, men det är ju ett helt år kvar så förhoppningsvis kommer jag på något.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar