söndag 15 mars 2015

Solig dag i Säfsen

I lördags kom vi så iväg på en sista tur, den här vintern, till Säfsen för lite skidåkning. Som vanligt var det maken och dottern som tillbringade tid i backen på slalomskidor medan sonen och jag försökte roa oss i pulkabacken och en och annan snöhög. 







Själv hade jag gärna suttit mot en husvägg, låtit solen värma och bara spanat på folk. Det var helt otroligt fint väder!



Men sonen ville absolut inte vara där det var som mest folk utan letade upp alla ställen där det var som minst folk och absolut ingenting att göra. Eller ingenting att göra, vi fick ju se till att roa oss. Det blev race med bob och stjärtlapp. Jag förlorade varenda gång! 




Kasta snö på sig själv och på mamma funkar också, tyckte sonen.







Den här gången hade vi sällskap av min bror med familj. Lite strategiskt hade jag tänkt att sonen då skulle bli sugen på att testa slalom han också, när han såg sina två yngre kusiner susa iväg. 




Men... nej. Som sagt vi höll oss på vår kant. Men jag fick honom att testa rullbandet i alla fall. Totalt mutad med lego! Men upp åkte vi och på vägen ner fick jag kommentaren: "Nu har jag gjort det, nu kommer jag aldrig mer att testa!" 

Lite sällskap fick vi i alla fall när det var dags för lunch och när vi besökte Filurius lilla stuga.





Innan vi samlade ihop oss för att åka hemåt spanade vi in när Filurius samlade ihop alla slalomsugna barn för att åka tillsammans från toppen.









Tack vare det otroliga vädret blev det en lyckad dag ändå. Men inför nästa vinter får jag nog fundera på vad sonen och jag ska hitta på. Att leka i snöhögar hela dagarna tycker varken han eller jag är särskilt kul i längden. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar