söndag 4 januari 2015

Nyårsafton

Så - hur blev då nyårsafton? Sonen hade piggnat till efter magsjukan dagen innan, så på förmiddagen gav vi oss ut för en skidtur i längdspåren. 



Eftersom de endast hade ett spår öppet så var det mycket folk, både barnfamiljer och mer proffsåkare var där och samsades om spåret. Själv funderade jag direkt när vi kom till parkeringen hur det här skulle gå, eftersom jag definitivt inte är någon bra skidåkare. Är väl precis så jag kan ta mig fram lite stapplande på slät mark, vill absolut inte ha några backar, varken uppför eller nerför. Lite tur hade jag för att sonen var också lite osäker och kanske lite trött från gårdagens magåkomma så det blev bara några hundra meter i längdspåren. Men det var kul ändå! Maken drog iväg på hela 7 km rundan och dottern tog sig någon kilometer innan hon kom tillbaka och började åka kana nerför branterna och sedan bygga ett litet snöfort. 




När vi kom tillbaka till stugbyn blev det snabblunch innan vi drog iväg till pulkabacken för lite bobåkning.




Efteråt var det skönt att komma in i stugvärmen och mysa vid brasan i bara underställ.





Fortfarande ingen som insjuknat så vi började planera för nyårsmiddagen. Vi bestämde oss för kyckling, kroketter och bea. Till efterrätt köpte vi kladdkaka, jordgubbar och grädde. Samtidigt inhandlades servetter, sugrör och partyhattar. 






En trevlig kväll med bara familjen. Fram till 23.00 - då det var dotterns tur att insjukna. 

Tolvslaget firade maken och jag in själva, skålandes i BEO och whiskey!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar