lördag 10 januari 2015

Badhus


Så här såg vädret ut hos oss idag. Kan säga att jag var ganska glad över att vi redan hade bestämt att barnen och jag skulle till badhuset på förmiddagen. Gubben fick stanna hemma igen eftersom han hade lite annat hemmafix att göra. 

Simtränade först med sonen, som visserligen vägrade till en början men med lite övertalning satte han igång. Den här gången gick det riktigt bra och om han bara vågade släppa taget om mina händer skulle han kunna simma. Själv är han helt säker på att han kommer att sjunka då, så vi övar väl ett tag till.


Efter en stunds simträning blev det lek och bus i den lite större bassängen med båda barnen. Kul, men ännu roligare hade det varit om vi kunnat leka tillsammans alla tre och inte att var barn för sig vill leka med bara mamman! Och därför försöker att hitta på små saker för att putta bort den andra, ett litet axplock kommer här: Storasyster, som älskar att dyka, kommer under vattnet och grabbar tag i lillebrors ben. Vilket är något han tycker är fruktansvärt obehagligt. Lillebror kastar bollar på storasyster, hårt, gärna prickar huvudet. Båda barnen klänger sig fast på mamman, som små koalabjörnar, medan de försöker knuffa bort varandra. Där någonstans fick jag nog och tyckte att vi skulle gå upp och äta lite. 

Pannkakor stod på lunchmenyn. Barnen fick självklart sylt på sina. Själv testade jag något nytt, för mig i alla fall, en röra med keso, äppelmos och kanel. Mycket gott och mättande!

Sen blev det mer lek, lite lugnare och hyfsat sams tills det var dags att åka hem. 

Nu hoppas vi att snön som fallit under hela dagen ligger kvar tills imorgon så vi hinner åka lite bob och kanske till och med något varv på fotbollsplan med längdskidorna. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar