fredag 26 juni 2015

Midsommar

Midsommar är en av mina favorit högtider, i vanliga fall. I år hade jag ingen midsommarkänsla alls. Till stor del beroende på vädret skulle jag tro. Midsommar blev det ändå. Och lite så där i sista minuten blev det en traditionellt firande för oss ändå, med dans kring stången, eller rättare sagt runt stolpen på dansbanan eftersom regnet strilade på utsidan. Till firandet i Folkets Park kom mina föräldrar med respektive och barnens bonuskusiner. 


Dottern var med en stund i dansen...


... men inte sonen. Han har vägrat sen han var 4 år att dansa kring varje sig midsommarstång eller julgran. Står hellre bredvid och tittar. 


På kvällen blev det grillning hemma i trädgården med några vänner och deras barn. Till alls förvåning och glädje dök solen upp på kvällskvisten och vi kunde faktiskt sitta på altan riktigt länge. 




Men jag behöll raggsockorna på!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar